top of page
with kids.jpeg

Ονομάζομαι Πράπα Δήμητρα και είμαι πιστοποιημένη Παιγνιοθεραπεύτρια (τετραετής εκπ/ση μεταπτυχιακού επιπέδου, ΕΡΜΑ, 2020) και Ειδική Παιδαγωγός με μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (ΕΚΠΑ, 2019). 

Από τα φοιτητικά μου χρόνια, η Ειδική Αγωγή αποτέλεσε επίκεντρο του ενδιαφέροντός μου. Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγική και Ψυχολογίας, παρακολούθησα το μονοετές εκπαιδευτικό σεμινάριο εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή (ΕΚΠΑ, 2012) και πραγματοποίησα πρακτική άσκηση σε πολυάριθμες δημόσιες και ιδιωτικές δομές. 

Η επαγγελματική μου πορεία ξεκίνησε το 2013 σε ιδιωτικά κέντρα Ειδικής Αγωγής, όπου ασχολήθηκα αρχικά με τον εντοπισμό και την αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών, καθώς και με την παράλληλη στήριξη παιδιών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον μου προκάλεσαν από την αρχή οι προκλήσεις που σχετίζονται με τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, γι' αυτό και και επεδίωξα να εξειδικευτώ στις Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ). Συμμετείχα σε πλήθος σεμιναρίων, ημερίδων και συνεδρίων με θέμα την Ειδική Αγωγή και ειδικότερα τον Αυτισμό. Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής σεμινάρια και εκπαιδεύσεις: TEACCH, Pecs, Social Stories, Κοινωνικές Δεξιότητες και Συναισθηματική Αγωγή μέσω του Παιχνιδιού, Πρόγραμμα μετεκπαίδευσης για Ενήλικες στο φάσμα του Αυτισμού, ERASMUS+, Neuro-dramatic Play in Playtherapy, Outdoor Education: Teaching and Learning through, from and about the landscape , Marte Meo (Practitioner), Lego-based Therapy, Σεξουαλική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, ADHD: Everyday Strategies for Elementary Students, Everyday Parenting: The ABCs of Child Rearing.

Σταδιακά, επικεντρώθηκα στην ψυχοεκπαίδευση παιδιών σε ατομικό επίπεδο και, προοδευτικά, σε ομαδικό, μέσα από το συντονισμό ομάδων με στόχο την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και τη συναισθηματική έκφραση. Στο πλαίσιο της αναζήτησης νέων μεθόδων στη λειτουργία των ομάδων, εκπαιδεύτηκα στη Θεραπεία μέσω LEGO®, μία μέθοδο που εφαρμόζω κυρίως σε ομάδες παιδιών με αναπτυξιακές διαταρχές και διαταρχές της Προσοχής (ΔΕΠ-Υ), με στόχο την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και την εξάσκηση της προσοχής σε λειτουργικά έργα μέσω ενός αγαπημένο σε όλους μας παιχνίδι. 

Η επαφή μου με την Παιγνιοθεραπεία ξεκίνησε μέσα από ένα βιωματικό σεμινάριο, όπου με ενθουσίασε η μέθοδος του ελεύθερου παιχνιδιού. Έως τότε, είχα συνδέσει κυρίως το παιχνίδι με δομημένες δραστηριότητες κατευθυνόμενες από τον ενήλικα στα πλαίσια της θεραπείας και ποτέ μέχρι τότε δεν είχα έρθει αντιμέτωπη με τη δύναμη που μπορεί να έχει ένα παιχνίδι που προσομοιώνει περισσότερο στο φυσικό παιχνίδι, ακόμα και αν πρόκειται για θεραπεία παιδιών με αναπτυξιακές δυσκολίες. Αυτή η διαπίστωση με οδήγησε στην τετραετή εκπαίδευση στην Παιδοκεντρική Παιγνιοθεραπεία. Μέσα από την εκπαίδευση αυτή επιχείρησα να συνδυάσω την αγάπη και τις γνώσεις μου για τον Αυτισμό, καθώς και την προηγούμενη ακαδημαϊκή και επαγγελματική μου εμπειρία με το μη κατευθυντικό, παιδοκεντρικό παιχνίδι. Το συνταίριασμα αυτό επισφραγίσθηκε με την εφαρμογή των αρχών της Παιγνιοθεραπείας σε ομάδες αδελφών παιδιών με αυτισμό για τις ανάγκες της  ολοκλήρωσης της διπλωματικής διατριβής του μεταπτυχιακού μου. 

Με την ολοκλήρωση των σπουδών μου, έγινα μέλος του European Association for Play Therapy. 'Εκτοτε, εφαρμόζω συστηματικά την Παιγνιοεθραπεία τόσο στην ψυχοθεραπεία όσο και στην ψυχοεκπαίδευση παιδιών, σε ατομικό και ομαδικό πλαίσιο, προσαρμόζοντας το πρωτόκολλο στις ανάγκες κάθε παιδιού ή ομάδας. 

​Δήμητρα Πράπα

bottom of page